TOTAALOPLOSSING KANTOOR ETHIEK
Met een heldere totaaloplossing gericht op beleid, preventie/bewustwording en toegang tot een externe gecertificeerde vertrouwenspersoon, zorgt u voor een veilige werkomgeving én voldoet u aan de eisen die de Arbowet stelt aan het PSA-beleid.
Onze Kantoor Ethiek Totaaloplossing bestaat uit 3 stappen:
STAP 1
Regelingen en Beleid
(gedragscode)
We geven vorm aan de (juridische) basis en het beleid. Na een quick scan van de organisatie zorgen we ervoor dat de interne regelingen voldoen aan de geldende wet- en regelgeving en toekomstbestendig zijn. Samen formuleren we het beleid op het gebied van ‘kantoorethiek’
STAP 2
Bewustwording en Preventie
(awareness)
We doen vooraf een onderzoek: een nulmeting hoe de sociale veiligheid wordt ervaren. Vervolgens maken we jullie medewerkers bekend met het (nieuwe) beleid. Wat betekenen de normen en waarden concreet voor de omgangsvormen op de werkvloer? Door te informeren en te inspireren is het onderwerp sociale veiligheid op de werkvloer bespreekbaar. Dit helpt om onregelmatigheden in een vroeg stadium te herkennen en op te lossen. We bieden voor medewerkers en leidinggevenden trainingen en awareness sessies.
STAP 3
Maatwerk en beschikbaarheid
(24/7 externe vertrouwenspersoon)
Vanuit Kantoor Ethiek is er een externe Vertrouwenspersoon beschikbaar voor een luisterend oor en bijstand op individueel niveau. Medewerkers kunnen op ieder gewenst moment melding maken bij de vertrouwenspersoon van Kantoor Ethiek van ongewenste omgangsvormen. De externe Vertrouwenspersoon zoekt met de medewerker naar een oplossing op maat. De externe Vertrouwenspersoon heeft ook een signaleringsfunctie en adviseert MT/HR aan de hand van een geanonimiseerde jaarrapportage.