EEN EXTERNE KLACHTENCOMMISSIE
Wij kunnen onze klanten begeleiden bij het instellen van een externe klachtencommissie. Wij
werken samen met een vaste externe klachtencommissie. Als je dit via ons
uitbesteedt dan betaal je een jaarlijkse fee voor de
klachtencommissie en verder betaal je per klacht: het aantal uren x een vast
uurtarief van de leden van de klachtencommissie ( € 150,- per uur p.p., de
klachtencommissie bestaat uit drie leden). De klant sluit de overeenkomst op
eigen naam met deze partij.
Ook in het kader van de klachtenregeling is de bijstand door een externe
vertrouwenspersoon van Kantoor Ethiek aan te bevelen. De vertrouwenspersoon kan
met de klager bespreken wat de klager voor uitkomst zou willen van de klacht,
of deze uitslag haalbaar lijkt, of er voldoende bewijs is, de klager
voorbereiden op een mogelijke andere uitkomst, de klager bijstand bieden in het
traject etc. Vooral is het van belang dat de klager wordt begeleid bij de
formulering en onderbouwing van de klacht. Door het helder formuleren van de
klacht krijgt de klager zelf meer inzicht in de haalbaarheid en bovendien
bespaart het de klachtencommissie veel tijd als een klacht goed is beschreven.