Vrijblijvende intake:

Klachtencommissie

Wij kunnen onze klanten begeleiden bij het instellen van een externe klachtencommissie. Wij werken samen met een vaste externe klachtencommissie. Als je dit via ons uitbesteedt dan betaal je een jaarlijkse fee van 300,- voor de klachtencommissie en verder betaal je per klacht: het aantal uren x het uurtarief van de leden van de klachtencommissie (150,- per uur p.p., de klachtencommissie bestaat uit drie leden). De klant sluit de overeenkomst op eigen naam met deze partij.


Ook in het kader van de klachtenregeling is de bijstand door een externe vertrouwenspersoon van Kantoor Ethiek aan te bevelen. De vertrouwenspersoon kan met de klager bespreken wat de klager voor uitkomst zou willen van de klacht, of deze uitslag haalbaar lijkt, of er voldoende bewijs is, de klager voorbereiden op een mogelijke andere uitkomst, de klager bijstand bieden in het traject etc. Vooral is het van belang dat de klager wordt begeleid bij de formulering en onderbouwing van de klacht. Door het helder formuleren van de klacht krijgt de klager zelf meer inzicht in de haalbaarheid en bovendien bespaart het de klachtencommissie veel tijd als een klacht goed is onderbouwd. Kantoor Ethiek heeft hier goede ervaring voor in huis.